Rabu, 25 November 2015

Cina purba Kesihatan Secret - Tai Chi

Cina purba Kesihatan Secret - Tai Chi

Kebanyakan orang bersekutu Cina amalan kesihatan dengan sangat bertenaga, walaupun bentuk agresif seni mempertahankan diri yang melibatkan menendang di udara, menyampaikan tumbukan pada kelajuan kilat, mogok dinding bata yang kukuh dengan hit lurus dengan sebelah tapak tangan atau barangan fantasi sama . Ini biasanya digalakkan oleh tafsiran Hollywood bentuk kecergasan Cina.

Walau bagaimanapun, mereka akan terkejut untuk mengetahui Tai Chi, rahsia kesihatan purba Cina memerlukan pengikut untuk melakukan semua ini tindakan luar biasa atau menjadi bintang filem untuk menikmati badan optimum, minda dan jiwa kesejahteraan. Teruskan membaca untuk mengetahui lebih lanjut mengenai ini rahsia kesihatan purba Cina dan bagaimana anda boleh menggunakan pelbagai bentuk ia berkesan untuk menikmati kehidupan yang holistik dan bahagia, penuh dengan kepuasan dan disiplin diri. Ia adalah kedua-dua seni mempertahankan diri dan penyembuhan bentuk seni yang memberi manfaat kepada minda, badan dan semangat.

Kaitan sejarah Tai Chi
Qigong, yang masa disiplin Cina lama berakar umbi dalam perubatan tradisional timur pada akar Tai Chi, yang telah digunakan sebagai satu bentuk seni mempertahankan diri hampir 2500 tahun yang lalu. Tetapi, ia berkembang menjadi gaya yang lebih berirama, perlahan dan hampir meditasi pergerakan badan dalam beberapa dekad kebelakangan ini, di mana ketenangan jiwa, ketenangan dan keseimbangan dapatan dalam dunia yang gila adalah semakin kebimbangan yang dialamatkan cakap oleh Tai Chi. Malah, sehingga ke hari ini, ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk mencari bilangan besar orang masih mengikuti bentuk moden Tai Chi di pelbagai taman-taman awam dan pilih bilik sekolah selain khusus studio penyembuhan holistik.

Walaupun pada mulanya dikonsepkan sebagai pertahanan diri membentuk reka bentuk asal tidak meliputi unsur-unsur menggalakkan ketenangan jiwa dan meningkatkan rasa tenang dalam orang yang berikut dan tuan telah pun dikenali untuk menangkis musuh penyerang dan berpotensi berkesan tanpa pemerhati walaupun menjadi dapat melihat bagaimana pesalah itu mendarat di lantai!

Ciri-ciri Tai Chi
Ciri utama Tai Chi adalah bahawa semua pergerakan badan adalah berdasarkan kepada penggunaan yang betul tenaga dalaman, yang yang belum tahu mungkin mendapati mudah untuk terlepas kerana ini adalah pergerakan yang sangat halus pada masa-masa, terbaik diringkaskan dalam pepatah - "empat auns boleh memesongkan seribu pound. " Ia memerlukan kemahiran yang sangat penting ditetapkan untuk menyampaikan apa-apa satu tamparan yang kuat yang membolehkan pemain pertahanan untuk hanya channelize tenaga roti dan berjaya meneutralkan kuasa-kuasa luar yang lebih besar, seperti yang terdapat penyerang.

Banyak penonton secara semula jadi hairan melihat kesan yang kuat dan dikawal sesuatu tindakan luar yang kelihatan seolah-olah terdiri dan bertujuan untuk meningkatkan bersantai, tetapi mempertahankan diri Tai Chi adalah aspek yang berlainan di badan meditasi, fikiran, jiwa mengimbangi falsafah yang kini azimat penonton global dan pengikut yang berdedikasi, termasuk Amerika dan Eropah.

Kebaikan Tai Chi
Hari ini, ramai orang di dunia Barat telah diambil untuk ini bentuk perubatan tradisional Cina yang pada asasnya berdasarkan Qi Gong mana mekanik badan dihormati dan tenaga dalaman channelize untuk membantu pengikut membangunkan, meningkatkan dan juga mendapatkan semula kawalan otot yang hilang, seperti selepas pembedahan kanser untuk mengalami manfaat kesihatan yang pasti yang jangka panjang.

Bagi pengikut lain Tai Chi, faedah termasuk sesuatu yang asas seperti yang dapat meningkatkan stamina mereka semasa berjalan dan mempunyai, sikap yang lebih baik lebih bahagia dan lebih tenang untuk menjalani kehidupan mereka dengan cara yang lebih memuaskan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar